יום שישי, 18 בנובמבר 2011

חוויה מהיום-יום

היי כולם. :)

רציתי לחלוק איתכם חוויה מהתקופה האחרונה.
תלמידי כיתת היום ואני ישבנו במטבח ושוחחנו על ההתרשמות שלנו מהתערוכה האחרונה של ערן רשף במוזיאון תל אביב. דיברנו בפתיחות על העבודות, והתפתח דיון סוער על האמצעים הציורים והאופן שבו הם פועלים, או לא פועלים בציור. בשיא הדיון ארם ודוד נכנסו למטבח ובשקט נעמדו והאזינו. בשלב מסוים התחלנו להרגיש מעט לא בנוח לדבר על עבודותיו של ערן מולם בפתיחות כזו כי הוא חבר טוב שלהם, לכן אחד התלמידים שאל אם הם מעדיפים שנפסיק.
באותו רגע ארם ודוד היו המומים. "מה פתאום שתפסיקו?" שאל ארם, "סוף סוף אתם מדברים!" הוא הבהיר לנו שאין לנו פורום טוב מזה לדבר בו בפתיחות מלאה על ציור ואמנות בכלל.
מעבר לזה הם התלוננו בפנינו על כך שכשהם מביאים לנו עבודות שלהם לכיתה רובנו נבוכים מכדי לדבר ופשוט עומדים מול העבודות ביראה. כשאדם מראה את העבודה שלו לקהל ומצפה לקבל פידבק, ובמקום זה הוא מקבל שתיקה רועמת, זה מאוד מתסכל. שניהם העידו שכבר אין להם ממש חשק להביא לנו ציורים לכיתה כי הם יודעים שאנחנו לא נגיב בפתיחות הרצוייה. 
הבנו שהמצב חייב להשתנות, ולכן הגענו עם המורים להסכם - כשהם יביאו לנו ציורים לביקורת אנחנו נעשה כל שאפשר כדי לשבור דיסטנס ולהגיד את אשר על ליבנו. המורים קיימו את הצד שלהם בהסכם ובשבועיים האחרונים שניהם הביאו לנו ציורים לכיתה:






אין דבר מלמד יותר לדעתי מלבחון מקרוב עבודות של ציירים. ההתבוננות בציור מזכירה ברגע אחד מה הדברים החשובים באמת, וטוענת את הכיתה באנרגיות מחודשות. אני מקווה שגם אנחנו עמדנו בצד שלנו בהסכם, ושנמשיך לראות מקרוב עבודות של מורינו לפני שהן נחטפות לאוספים. :)
למי שרוצה לראות את הציורים של ארם בתמונת תקריב, הם כבר הועלו לפייסבוק: http://www.facebook.com/home.php#!/media/set/?set=a.1508166098639.2067237.1068918808&type=3

בקרוב מאוד - טקסט נהדר על עבודתו של הצייר ג'ון סינגר סרג'נט - בליווי תמונות!
סופ"ש נעים.
חן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה